Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
Egyéb
Események
Jógatippek
Medita Mudita
Workshop

Astanga Vinyásza Jóga

A hagyományos astanga vinyásza jóga nagyban eltér a többi jógairányzattól:erőteljes dinamikus jógarendszer, a gyakorlás egyhuzamban zajlik.

Az astanga jóga és az erre alapuló jógairányzatok mint a power yoga és a  dynamic flow yoga gyakorlása erőfeszítést igényel és elszántságot. Viszont a kitartás meghozza a gyümölcsét: a test és  a lélek vibrálóan egészségesebb lesz.

Az astanga vinyásza jóga ha helyesen gyakorolják, fokozatosan bevezeti gyakorlóját abba, hogy újta felfedezhesse saját magát a legteljesebb mértékben, a létezés minden szintjén: fizikai, mentális és spirituális szinten egyaránt. A hangos udzsáji légzés, az ászanák és a tekintet irányának tudatosítása azaz a dristi gyakorlása révén lehetőségünk van megtapasztalni az önmagunkat egy mélyebb egyben magasabb szinten is.

 

A dinamikus jóga irányzatok és az astanga jóga fő jellemzője a vinyásza:

A vinyásza szó utal arra, hogy légzés tudatosan összehangban van a mozgással, illetve még jelenti az ászanákat összekapcsolodó mozdulatait. A mozgás és a légzés összhangja és az energetikai zárak, bandák tudatosítása során a gyakorlása alatt intenzív belső hő keletkezik. Ez a belső gyógyító tűz megtisztítja a fizikai testet, stabilizálja, egészségben tartja a hormonháztartást, a váz-és izomrendszert, a belső szerveket,  az izmokat és szerveket, kiutasítja a nem kívánt méreganyagokat, így az eredmény egy fénylő, egészséges, erős test lesz:)

A jógához mindenkit más út vezet, van aki pl a gyakorlás hatására elmúlt egy súlyos betegsége vagy akár 30kg súlyfeleslegtől szabadult meg!

 

Az astanga vinyasa jógával elérhető eredmények:

  • nő a hajlékonyság, az ízületek mozgástartománya,
  • az izmokat erősek és egyben rugalmasak lesznek, a zsír aránya csökken,
  • az állóképesség nő, erősödik a szív és a vérkeringés,
  • nő az életerő,
  • megindul a méregtelenítés,
  • a gyakorlatok az összes inat és izmot nyújtják,
  • javul a koordináció, az egyensúlyérzék,
  • kialakítja a fegyelmet, a légzés, a bandhák és a drishti összekapcsolásával sikerül a tökéletes koncentráció,
  • kiegyensúlyozottabbá, összeszedettebbé és higgadtabbá válik a tudat,
  • oldható a stressz, emelkedik az energiaszint.

A vége úgy is ugyanaz: megtalálod Önmagad 

Mivel a dinamikus jógairányzatok gyakorlása erőfeszítést és elszántságot igényel ezért a férfiakhoz is közel állnak ezek a mozgás formák.

 

Az astanga jóga Sri Thirumalai Krishnamacarya-tól származik.

Krishnamacarya több mint hét évig tanult gurujánál: Rama Mohana Brahmachari-nál Tibetben.
Majd amikor 1926-ban visszatért Dél Indiában, Mysoreba megalapította a jóga iskoláját és kb ekkor alakult ki az a dinamikus gyakorlás ami Pattabhi Jois által vált híressé. Krishnamacharya-nak több a nyugati emberek által ismert tanítványa is volt még: B.K.S Iyengar, fia: Desikachar, és a ma egyetlen élő tanítványa: B.N.S Iyengar. B.N.S Iyengar tanítványa: Ajay Kumar.

Sok híresség: például Sting és Madonna is gyakorolja az ashtanga yogát..
pl Madonna a előszeretettel színesíti koncertjei tánckoreográfiáit: ászanákkal (jóga testtartásokkal).. és egyre népszerűbb a zene világában pld Depeche Mode videoklipjében is találkozhatunk a jógatesttartásokkal.

A jóga erőteljes stresszoldó hatásán kívül pozitívan hat az érzelmi életre, a pszichére, az egészségre.
Nemre, korra, fizikai állapotra való tekintet nélkül, bárki bármikor elkezdheti a jóga gyakorlását és bekapcsolódhat a foglakozásokba.

Az astanga jóga szerelem első látásra.
Van benne valami, ami minden nap arra késztet hogy a matracomra álljak, történjen bármi aznap vagy előző nap. Emlékszem amikor először próbáltam: én a kettes sorozattal kezdtem, persze semmit nem tudtam még az astangáról..; meg is kérdeztem a tanárt, hogy jöhettek-e. Ő azt válaszolta: persze, nyugodtan, lesz egy csomó tai-boxos isJ Mivel a héten csak aznap értem rá elmentem az órára: rögtön éreztem, hogy szerelem első gyakorlásraJ persze egy csomó mindent nem tudtam megcsinálni. Emlékszem ott álltam a matracon és amikor nem ment vmi néztem jobbra-balra (az hogy mi a dristi arról fogalmam sem volt) és járt a fejemben, hogy én itt sportolok, fitneszezek, aerobikozok egy csomót és hogyan lehet, hogy ne tudom megcsinálni.. úgyhogy egy percig sem gondolkoztam elkezdtem rendszeresen gyakorolni.

Ma már tudom, hogy a jóga nem sport, megtapasztalom, minden nap.

Pattabhi Joisnak van egy nagyon találó mondása: Gyakorolj, a többi jön magától.”

Czapári Edit Dittó
Muditayoga stúdió alapítója és vezetője,
jóga oktató és gyakorló

Online Jelentkezés itt