Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
Egyéb
Események
Jógatippek
Medita Mudita
Workshop

21. ARDHA BADDHA PADMA PASCSIMÓTTÁNÁSZANA

„ Az ardha felet, a baddha lenyomottat vagy lefogottat, a padma pedig lótuszt jelent. A pashcsima szó szerint nyugatot jelent. Ebben az ászanában erősen megnyújtjuk a test egész hátsó felületét. A fél lótuszülésnek köszönhetően a térdek hajlékonyabbá válnak,és egy idő után képesek vagyunk végrehajtani a teljes lótuszülést is. Miközben állunkat a nyújtott láb térdére helyezzük, a behajlított térdünket közelebb visszük a kinyújtott lábhoz. Ez jól megnyomja a köldök tájékot és a hasi szerveket. Fokozódik a köldök és a nemi szervek központnak tartják, vérátáramlása. A köldököt fontos idegközpontnak tartják, amennyiben itt helyezkedik el a szvádhisthána csakra, az emberi idegrendszer egyik tisztító lendítőkereke. Ez a csakra megfeleltethető az alhasi idegfonatnak. A póz különösen ajánlott a görnyedt hátú, csapott vállú emberek számára.” B.K.S.Iyengar

„ Ez az ászana megtisztítja a végbelet, a nyelőcsövet és a májat. Elejét veszi továbbá a gázképződéseknek a gyomorban, megelőzi a hasmenést, éseloszlatja a nem megfelelő ételből eredő gázokat. Ha gáz képződik a testben, azt megszünteti.” SRI K. PATTABHI JOIS astánga-jóga mester eredeti tanításai: A jóga füzére JÓGA MÁLÁ

Előző
Következő

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.