Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
Egyéb
Események
Jógatippek
Medita Mudita
Workshop

75. JÓGANIDRÁSZANA

„A nidrá alvást jelent. A jóganidrá sajátos átmeneti állapot az alvás és az ébrenlét között. Igy nevezik Visnu elalvását is a juga végén, amikor egy világkorszak véget ér. Ebben a pózban a lábakat összekulcsoljuk a nyakunk mögött, a két kéz ujjait pedig egymásba akasztjuk a földön a hátunk alatt. A lábak képezik a jógi párnáját, és háta a dívány, amin fekszik. E póz gyakorlása igen gyorsan felmelegíti a testet. Ezért a magas hegységekben élő jógik előszeretettel használják a test melegen tartására. E pózban a gerinc teljesen kinyúlik előre,és kellemes érzéseket tapasztalunk a hátunkban. Az ászana egyike a legjobb előre hajlító pózoknak. Még a lehető legnagyobb mértékben kinyújtott pashcsimottánászana sem nyújtja a helyes gyakorlásnak és kényelemnek azt az érzetét,mint amit a pontosan végrehajtott jóganidrászana biztosít. E póz gyakorlása már rövid idő elteltével serkenteni kezdi a vesék, a máj, a lép, a belek, az epehlyag,a prosztata és a húgyhólyag működését. Folyamatos gyakorlása megszabadítja a betegségektől a hasi szerveket. A gyakorlat edzi az ivarmirigyeket is, energiát és életerőt szabadít fel az egész szervezetben. Az idegek megnyugszanak, s a testben energia tárolódik, ami hatékony munkavégzésre fordítható.” B.K.S.Iyengar

„Mindkét lábad vesd át a nyakadon a hát irányába és tartsd erősen együtt, mintha hurkot tartanál. Ez a pásini mudra, amely a Saktit felébreszti. Gerandha Samhita, III.65” MANJU JOIS: Astanga yoga

Előző
Következő

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.