Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
Egyéb
Események
Jógatippek
Medita Mudita
Workshop

32. UPAVISTHA KÓNÁSZANA

„ Az upavistha ülőt jelent, a kóna pedig szöget.Ez az ászana kinyújtja a térdínakat, valamint segít abban, hogy a medencetájék megfelelő vérellátásban részesüljön, s ezen keresztül egészségesen tartja azt. Megelőzi a sérv kialakulását, melynek enyhébb eseteit gyógyítani is képes, és csillapítja az isiászos fájdalmakat. Miután ez az ászana szabályossá és rendszeressé teszi a menstruációs vérzést, és serkenti a petefészket is, igen áldásos a nők számára.”  B.K.S.Iyengar

„ Ha meggyengül a gridhraszinak nevezett nádí (ülő-ideg), amely középtájon helyezkedik el az anus és a nemzőszerv között, akkor a derék ereje megcsappan, valamint a többi nádí is erejét veszti. Ha a gridhraszi nádí gyenge, a derék merevvé válik, aminek következtében az ülés és a járás nehézséget okoz. Ennek az ászanának a gyakorlásával azonban megszüntethetők az ilyen problémák. Ha a gridhraszi nádí ereje visszatér, a többi nádí és szerv is megerősödik, többé nem jelentkezik az udara bhramana (a gáz mozgása a gyomorban), és a perisztraltika helyre áll.” MANJU JOIS és Greg Tebbi: Astanga yoga

Előző
Következő

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.