Muditayoga Jóga Stúdió > Jógatippek  > 06. ADHÓ MUKHA SHVÁNÁSZANA

06. ADHÓ MUKHA SHVÁNÁSZANA

ADHÓ MUKHA SHVÁNÁSZANA„Ezt követően récsakát (kilégzés) végezve emeljük fel a derekunkat, szorítsuk a sarkunkat a talajra, hajtsuk előre a fejünket, határozottan húzzuk be a hasunkat, és irányítsuk tekintettünket a köldökünkre.” SRI K. PATTABHI JOIS astánga-jóga mester eredeti tanításai: A jóga füzére JÓGA MÁLÁ

„ Adhó mukha azt jelenti, hogy arccal lefele. A shvána jelentése kutya. A tartás egy fejével és mellső lábaival felfelé, hátsó fertályával pedig felfelé nyújtózkodó kutyához hasonlít, innen kapta a nevét. Ha az ember kimerült, e póz hosszabb kitartása megszünteti a fáradságot, és visszahozza az elveszett energiát. A tartás különösen jótékony futóatléták számára is.” B.K.S. Iyengar

TIPP: ha nem tudod egyből leszorítani a sarkadat akkor érdemes az első pár napüdvözletnél pár centit előrébb lépkedni: így a megtapasztalás után könnyebb később lent tartani a sarkakat.