Muditayoga Jóga Stúdió > Jógatippek  > 47. BADDHA PADMÁSZANA & JÓGA MUDRÁSZANA

47. BADDHA PADMÁSZANA & JÓGA MUDRÁSZANA

„A baddha lefogottat, lefojtottat jelent. Ebben a helyzetben a kezünket keresztbe tesszük a hátunk mögött, és hátulról megfogjuk a nagylábujjainkat. A test beszorul az elöl keresztezett lábak és a hátul keresztbe tett kezek közé, innen származik az elnevezés.  Amikor a fejünket hátrahajtjuk baddha padmászanába, majd utána előrevisszük a padlóra, akkor ennek a neve, hogy jógamudrászana. Ez az ászana különösen hasznos a Kundalini felébresztéséhez. A kezek keresztbe rakása a hát mögött kitágítja a mellkast, és növeli a váll mozgási körét. A jóga mudrászana fokozza a bélmozgást, és lepréseli az összegyűlt salakanyagot a vastagbélbe. Ezáltal megszünteti a székrekedést, és javítja az emésztést.” B.K.S.Iyengar

„ A baddha padmászanát és a jóga mudrát szent pecsétnek tartják. Ez a két ászana kiteljesíti az astanga gyakorlás szertartását, és az elme figyelmét befelé fordítja. Ha ez megtörténik, akkor a spirituális test felébred, és az életenergia szabadon áramlik. Az eredmény egy nyugodt elme, ép test és egyfajta belső ragyogás.” KINO MacGREGOR: ASTANGA JÓGA