Muditayoga Jóga Stúdió > Jógatippek  > 04. CSATURANGA DANDÁSZANA

04. CSATURANGA DANDÁSZANA

„ Majd récsakát végezve (azaz kilégzéssel) szorítsuk a kezünket határozottan a talajra, csak a karok erejével vessük hátra lábainkat, s tartsuk egyenesen a testet pusztán a kezünkre és a lábujjainkra támaszkodva.” SRI K. PATTABHI JOIS astánga-jóga mester eredeti tanításai: A jóga füzére JÓGA MÁLÁ

„ A csatur jelentése négy. Az anga a végtagokat, vagy azok egy részét jelenti. A danda jelentése pedig rúd. E gyakorlatban arccal lefelé a padlóra fekszünk, a testsúlyt a tenyerekre és a lábujjakra helyezzük. Kilégzés közben megemeljük a testünket úgy, hogy az párhuzamos legyen a talajjal, s kimerevítjük az egész testet, mint egy rudat. A testet csak a négy végtag – a kezek és a lábfejek tartják. A tartás a nyugati testnevelésből ismert mellső fekvőtámaszhoz hasonlít. ” B.K.S. Iyengar

TIPP: amikor lefele néző kutyából vesszük fel a csaturangát, a karhajlítás előtt érdemes kicsit előrébb hozni a testsúlyt –így a vállak előrébb kerülnek a csuklóknál- így a karhajlításnál a könyök ízületre kevesebb tehet kerül és persze tartsd az uddijána bandhát ))