Muditayoga Jóga Stúdió > Jógatippek  > 39. HALÁSZANA

39. HALÁSZANA

„ A hala ekét jelent, s e testhelyzet az eke alakjához hasonlít, innen kapta a nevét. Ez a gyakorlat a szarvángászana I.változatának a része, illetve annak folytatását képezi. A halászanának ugyanazok a hatásai, mint a szarvángászanának. Azonkívül az összenyomódás következtében még a hasi szervek is felfrissülnek. Az előrehajlás többlet vérellátáshoz juttatja a gerincet, ami segít a hátfájások megszüntetésében. A tenyerek összekulcsolása, illetve kinyújtása gyógyítja a kezekben jelentkező görcsöket. Az ászana enyhíti a váll- és könyökmerevedésben, lumbágóban vagy háti ízületi gyulladásban szenvedő személyek panaszait. A szélképződésnek betudható gyomortáji csikaró fájdalmakat ugyancsak csillapítja e gyakorlat, s hatására azonnal megkönnyebbülünk. A póz jót tesz azoknak, akik hajlamosak a magas vérnyomásra. Ha az ilyen személyek először a halászanát hajtják végre és csak ezt követően a szarvángászanát, akkor nem fognak a fejükben vértódulást, vagy túlzott vérbőséget érezni. A halászana a pashcsimottánászana előkészítő testhelyzeteként is felfogható. Ha fejlődünk a halászanában, akkor a hát ebből fakadó nagyobb mozgékonysága a pashcsimottánászana végrehajtására is képessé tesz bennünket.” B.K.S.Iyengar

„Ez az egyszerű ászana összesíti az egész sorozat hatását. Segíti az energia felfelé áramlását a gerinc mentén, és serkenti az amritabindut. Ha hosszú ideig benne maradsz, megnyugszik az elméd és a légzésed.” KINO MacGREGOR: ASTANGA JÓGA