Muditayoga Jóga Stúdió > Jógatippek  > 13. PRASZÁRITA PÁDÓTTÁNÁSZANA

13. PRASZÁRITA PÁDÓTTÁNÁSZANA

A praszárita jelentése kitágított, szétterpesztett, kiterjesztett. A páda lábat jelent. Olyan tartásról van szó, amelyben a szétterpesztett lábakat erőteljesen megnyújtjuk. Ebben a pózban a combhajlító és távolító izmok teljesen kinyúlnak, továbbá fokozódik a törzs és a fej vérellátása és az emésztés hatékonyságát is javítja.

„ Nagy figyelmet kell fordítanunk a gyomorra és a végbélcsatornára, miközben a praszárita pádottánászana négy változatát gyakoroljuk. A legjobb, ha a megfelelő módszert egy Gurutól sajátítjuk el. Ha így teszünk, a végbélcsatorna meg fog tisztulni, a káros zsír eltűnik az alhasról, a derék karcsúvá és erőssé válik, a test pedig könnyű és gyönyörű lesz. Ez az ászana a székrekedést is gyógyítja, valamint megtisztítja a gerincoszlop felső részét és a derekat.” SRI K. PATTABHI JOIS astánga-jóga mester eredeti tanításai: A jóga füzére JÓGA MÁLÁ

Tipp: Lábfejek párhuzamosak, ha azt érezzük, hogy szét akarnak csúszni a lábfejek akkor érdemes kicsit befelé fordítani őket. Mint minden előrehajlításnál a medence tájékán döntsük előre a gerincet, billentsük a medencét, döntsük a testet csípőből, így könnyebb egyenesen tartani a hátat.