„ Az álamba támasztékot vagy megtámasztást jelent, a sza pedig azt jelenti, hogy valamivel együtt, valamivel kísérve. A szálamba jelentése tehát megtámasztott, vagy kitámasztott. A szarvánga az összes tagot, vagyis az egész testet jelenti (szarva=minden, teljes, összes, egész; anga= tag vagy test). Ez a póz az egész testre jótékony hatással van, innen kapta a nevét.
A szarvángászana jelentőségét nem lehet eléggé hangsúlyozni. Ez a gyakorlat egyike a legnagyobb adományoknak, amit a régi bölcsek az emberiség számára örökül hagytak. A szarvángászana az ászanák anyja. Ahogy egy anya harmóniát és boldogságot igyekszik teremteni a családban, úgy igyekszik megteremteni ez az ászana a harmóniát és boldogságot az emberi rendszerben. Valóságos csodaszerként hat a legtöbb közönséges betegségben. Több endokrin szerv vagy belső elválasztású mirigy is van a szervezetben, amelyek fürdenek a vérben ilyenkor, bőségesen hozzájutva a vérben található tápanyagokhoz, és kiválasztva a kiegyensúlyozott és jól fejlett test és agy megfelelő működéséhez elengedhetetlen hormonokat. Sok ászana hat egyébként bámulatos módon közvetlenül ezekre a mirigyekre, elősegítve azok megfelelő működését. A szarvángászana ilyen jellegű hatását a nyaktájékon elhelyezkedő pajzsmirigyre és mellékpajzsmirigyre fejti ki, miután a szilárd állzárnak köszönhetően elsősorban ezek vérellátása fokozódik. Azonkívül mivel a test fordított helyzetben van, a vénás vér anélkül áramlik vissza a szívbe, hogy a gravitáció a legkisebb mértékben terhelné azt. A nyaki és a mellkasi keringésbe egészséges vér áramolhat. ennek eredményeképpen a fulladásban, szívdobogásban, asztmában, hörgőhurutban és torokbántalmakban szenvedő személyek panaszai enyhülnek. Mivel a fordított helyzetben a fej stabilan rögzítve van, és a fejbe érkező vérellátás a szilárd állzár szabályozza, megnyugodnak az idegek, és elmúlik a fejfájás – még az idült fejfájás is. Az ászana rendszeres gyakorlása megszünteti a közönséges megfázásokat és az orrjáratok egyéb zavarait. A póz idegekre gyakorolt nyugtató hatása folytán csillapodhatnak mindazok panaszai, akik magas vérnyomásban, ingerlékenységben, rossz hangulatban, idegösszeomlásban vagy álmatlanságban szenvednek. A test nehézkedésében bekövetkező változás a hasi szerveket is kedvezően befolyásolja, miáltal szabadabbá válik a belek mozgása, és megszűnik a székrekedés. Ennek eredményeképpen a rendszer megszabadul a mérgektől, és úgy érezzük hogy, tele vagyunk energiával. Ez az ászana vizeleti rendszer megbetegedései, a méh rendellenes elhelyezkedése, menstruációs zavarok, aranyérbántalom és sérv esetén is javallott. Az epilepszia, az életerő hiánya és a vérszegénység esetében is javallott. Nem túlzás azt állítani, hogy aki rendszeresen gyakorolja a szarvángászanát, azt újra energia és életerő tölti el, és boldoggá és magabiztossá válik. Új élet áramlik belé, elméje békéssé válik, s érezni kezdi az élet örömét. Hosszabb betegséget követően az ászana napi kétszeri, rendszeres gyakorlása visszaadja az elvesztett életerőt. A szarvángászana gyakorlatsor serkenti a hasi szervek működését, és csillapítja a gyomor- és bélfekélyben, súlyos alhasi fájdalmakban és vastagbél gyulladásban szenvedő személyek panaszát. Azok, akik magas vérnyomásban szenvednek, addig ne próbálkozzanak a szálamba szarvángászanával, amíg előbb nem gyakorolták a halászanát, és legalább 3 percig nem képesek maradni abban.” B.K.S.Iyengar
„ A szarvángászana minden betegséget meggyógyít, megtisztítja a visuddhi csakrát, és megszilárdítja az amrita bindut.. Az olyan ászanák segítségével mint a szarvángászana, felszámolhatjuk a torokbántalmakat vagy a torokra is ható betegségeket, beleértve a torokfájást, a szívvel kapcsolatos betegségeket, de azt is, amikor nem tudjuk tisztán kiejteni a szavakat. A szarvángászana megtisztítja a torok alját (kanta kúpa), megelőzi a fuldoklást, és megakadályozza a belső hő okozta kelések megjelenését. Emellett azoka zenészek, akik gyakorolják egy ideig ezt az ászanát, megfigyelhetik, hogy az énekük dallamos és harmonikus lesz.” SRI K. PATTABHI JOIS astánga-jóga mester eredeti tanításai: A jóga füzére JÓGA MÁLÁ