Muditayoga Jóga Stúdió > Jógatippek  > 73. VÍRABHADRHÁSZANA III.VÁLTOZAT -C / TÚLADANDÁSZANA

73. VÍRABHADRHÁSZANA III.VÁLTOZAT -C / TÚLADANDÁSZANA

VÍRABHADRHÁSZANA III.VÁLTOZAT -C / TÚLADANDÁSZANA / DIGÁSZANA / ÉKA PÁDÁSZANA  * egy ászanának több neve is lehet (ill. ugyanazon ászananévhez többféle tartás is tartozhat)

A vírabhadrászanák a nagy hős emlékét* idézik fel, akit Shiva teremtett saját csapzott hajából. * a részletékért görgess feljebb az oldal tetejére.

„ A gyakorlat összehúzza és energizálja a hasi szerveket, s formásabbá és izmosabbá teszi a lábakat. Különösen ajánlható futóatléták számára,mivel lendületet és gyorsaságot ad. Ennek az ászanának minden egyes mozdulata javítja a testtartást és a járást. Ha hibásan állunk, s a testsúlyt a sarkakra terheljük, akkor ezzel gátoljuk a szimmetrikus növekedést, és a gerinc elveszti ruganyosságát. Ha sarkakra helyezett testsúllyal állunk, akkor a has ennek következtében előretüremkedik, s testi és szellemi fürgeségünk egyaránt csökken. Ez az ászana rászoktat bennünket arra, hogy szilárdan a talpunkon álljunk, s behúzva tartsuk a hasizmokat. A gyakorlat testileg és szellemileg egyaránt serkentőleg hat.” B.K.S.Iyengar