Muditayoga Jóga Stúdió > Jógatippek  > 21. ARDHA BADDHA PADMA PASCSIMÓTTÁNÁSZANA

21. ARDHA BADDHA PADMA PASCSIMÓTTÁNÁSZANA

„ Az ardha felet, a baddha lenyomottat vagy lefogottat, a padma pedig lótuszt jelent. A pashcsima szó szerint nyugatot jelent. Ebben az ászanában erősen megnyújtjuk a test egész hátsó felületét. A fél lótuszülésnek köszönhetően a térdek hajlékonyabbá válnak,és egy idő után képesek vagyunk végrehajtani a teljes lótuszülést is. Miközben állunkat a nyújtott láb térdére helyezzük, a behajlított térdünket közelebb visszük a kinyújtott lábhoz. Ez jól megnyomja a köldök tájékot és a hasi szerveket. Fokozódik a köldök és a nemi szervek központnak tartják, vérátáramlása. A köldököt fontos idegközpontnak tartják, amennyiben itt helyezkedik el a szvádhisthána csakra, az emberi idegrendszer egyik tisztító lendítőkereke. Ez a csakra megfeleltethető az alhasi idegfonatnak. A póz különösen ajánlott a görnyedt hátú, csapott vállú emberek számára.” B.K.S.Iyengar

„ Ez az ászana megtisztítja a végbelet, a nyelőcsövet és a májat. Elejét veszi továbbá a gázképződéseknek a gyomorban, megelőzi a hasmenést, éseloszlatja a nem megfelelő ételből eredő gázokat. Ha gáz képződik a testben, azt megszünteti.” SRI K. PATTABHI JOIS astánga-jóga mester eredeti tanításai: A jóga füzére JÓGA MÁLÁ