Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
Egyéb
Események
Jógatippek
Medita Mudita
Workshop

07. UTKATÁSZANA

„ Az utkatászana megerősíti és karcsúvá teszi a derekat, és könnyűvé teszi a testet.Emellett megelőzi a gerincoszloppal kapcsolatos fájdalmakat.” SRI K. PATTABHI JOIS astánga-jóga mester eredeti tanításai: A jóga füzére JÓGA MÁLÁ

„ Az utkata jelentése erőteljes, vad, szeszélyes. Ez az ászana ahhoz hasonlít mintha egy képzeletbeli széken ülnénk. Ez az ászana elmulasztja a vállak merevségét, s kijavítja a lábak kisebb torzulásait. megerősödik a boka, és a lábizmok egyenletesen fejlődnek. A rekeszizom felemelkedik, és ebben a helyzetben finoman masszírozza a szívet. A hasi szervek és a hát felfrissülnek; a mellkast is fejleszti: annak teljes kitágítását.” B.K.S. Iyengar

„Nagylábujjaddal (lábaddal) és sarkaddal helyezkedj el a talajon, majd engedd le a végbélnyílást (mélyen behajlítva a térded). Ez az utkatasana (heves tartás) yogikus gyakorlat. Gherandha  saṃhitā, II.27.” Manju Jois és Greb Tebb: Aṣṭāṅga yoga

Előző
Következő

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.