Muditayoga Jóga Stúdió > Jógatippek  > 44. UTTÁNA PÁDÁSZANA

44. UTTÁNA PÁDÁSZANA

„ Az uttána kinyújtottat, vagy arccal fölfelé a háton fekvőt jelent. A páda jelentése láb. Ez az ászana teljesen kitágítja a mellkast, és segít megőrizni a gerinc háti részének egészségét és rugalmasságát. Erősíti a nyakat és a hátat, és azáltal, hogy egészséges vérrel látja el azt, szabályozza a pajzsmirigy tevékenységét. A hasizmokat ugyancsak kinyújtja és erősíti.” B.K.S.Iyengar

„ A matszjászana és az uttána pádászana a megelőző ászanák ellengyakorlatai, és megszüntetik a váll és a derék utóbbiak gyakorlásából eredő fájdalmát. Emellett megtisztítják a nyelőcsövet és az anust, valamint a májat és a lépet, továbbá egyre erősebbé teszik a derekat és a nyakat.” SRI K. PATTABHI JOIS astánga-jóga mester eredeti tanításai: A jóga füzére JÓGA MÁLÁ

„ .. még erősebben húzza felfelé az energiát a gerinc mentén, a test központi csatornájába. Ezáltal a következő fordított testhelyzet könnyebb lesz, és mélyül a spirituális megértésed. A póz erősíti a hátizmokat, és oldja a mély hátrahajlások okozta feszültséget.” KINO MacGREGOR: ASTANGA JÓGA